Sayfalar

29 Ağustos 2013 Perşembe

SAÇLARI YIKAYALIM YAĞLAYALIM

Tatilden döndünüz mü kızlar?



Deniz, kum, güneş... Bronz bir ten ve yıpranmış saçlar değil mi..Bir daha ki sene için en azından saçlarınız için neler yapabileceğinizi konuşalım. Sonra zararın neresinden nasıl döneceğinizi anlatacağım (: Ah kim su gibi akan saçları olsun istemez ki...



Güneşin saçları açma etkisi var. Bunu hepimiz biliyoruz. Ama aslında saçımızı da güneşten korumamız gerek. Bunun için mümkün olduğunca şapka takmak, ya da saçınızı şalla sarmak iyi bir seçenek olabilir..

Saçları ortalama bir uzunlukta olan her hangi bir kadının  saçını koruması için gereken ısıya karşı koruyucu spreyin miktarının bir çarşafı kaplayacak kadar olması gerektiğini biliyor muydunuz?

Yani saçlarımızı bu şekilde ürünlerle korumak oldukça zor ve pahalı! ayrıca bir dünya kimyasal da yüklemiş olabilirsiniz kafanıza! Bu nedenle şapka takmak oldukça önemli..

Ayrıca hepimiz biliyoruz ki saçları ıslakken taramamalıyızzzzzzz... Tarasak da yuvarlak uçlu, büyük fırçalar kullanmalıyızzzzz...

Bununla beraber ısıya karşı koruyucu spreylerin işlevine inanıyorum. Bunun için mühendis olmak, kimyager olmak falan gerekmiyor.

Ama ufak bir bilgi vereyim. Söylemezsem içimde kalır. :( Biliyorum çok sıkıcı ama biz torna tezgahlarında da ısıya karşı koruyucu sıvılar kullanırız. Sıvı ısıyı emer. Bir kısmı havaya gider.. Bir kısmı talaşa gider.. Eh parçaya düşen ısı oldukça azalır.. Saç için de durum pek farklı diyemeyiz ;)

Gereken uyarıları yaptıktan sonra size kendi sırrımı vereyim... Watsons'tan alığım spreyli boş şişeye zeytin yağı, badem yağı, kayısı yağı ve bir miktar da su koyuyorum. Kullanmadan önce iyice çalkalıyorum ve pıs pıssss.... Bunu bazen saunaya girerken de saçıma sıkıyorum. Saçlar inanılmaz nemleniyor, elastikiyet kazanıyor ve parıllll parıllll parlıyor. Zeytin yağı ve su saçları parlatır, badem yağı da kökleri besler. Kayısı yağının antiseptik özelliği var. Bu üçü benim için yeterli ama siz ylang ylang yağı ya da çam terebentin de ekleyebilirsiniz. Saçlarınızın nasıl değiştiğini görüp bana dua edin. Lütfen yaaaa!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder