Sayfalar

27 Ocak 2013 Pazar

Yolun başındakiler için bir kaç tüyo..

Selam millet! Bugün düşündüm de yeni başlayanlar için bir makyaj yazısı yazmaya karar verdim. Erkekler makyajlı kız sevmiyoruz ayağı yapsa da bana bu kardeş ayağı döt ayağıyla aynı kulvarda koşuyormuş gibi geliyor. Nedense hep de makyajlı kızlara bakıyorlar yani! Ama diğer taraftan şimdi sarılacak üstü fondöten olcak, öpcek ağzı ruj olacak falan o da haklı bir yerde ne diyelim. Belki de sadece boya küpü gibi 'makyaj yaptım' makyajı yapan kızları sevmiyorlardır. Ama cidden o kızları sevmiyorlar bunu biliyorum yani. Fark ettim ki belirgin göz ya da dudaklardan biri ;ama cildi şeffafmış gibi kızları beğeniyorlar. Ama amaaa her dediğini yapmak da bir yerde canımı sıkıyor yani! Bünyeme ters asi ruh JAndark kaçmış içime.Ben de göğsü kılsız istiyorum erkek dediğimi Allah Allah git ağda yap da gel şekerim demek en doğal hakkım o halde! Neyse buraya nasıl geldim bilmiyorum Asi ruhtan sevgiler o zaman!
Öncelikle ihtiyacınız olacak terimleri bir gözden geçirelim bakalımmm...

Primer : Baz demektir. Baz demek ne demektir? İki çeşit baz vardır göz için ve yüz için. Göz için olanı bir iğne ucu kafası (yalan 4 5 6 toplu iğne kafası daha mantıklı olabilir) göze sürdüğünüzde farlarınız rengini tam olarak verir. Bunu her hangi bir parfümeride de dener kendi gözlerinizle görürseniz beni anlarsınız. Farlar gün içinde topaklanma yapar. Düşer. Bozulur. Sinirinizi bozar. İşte bu noktada saat 15:30 sularında gözlerine far sürmeden önce baz sürmüş o sarısın geçerken karşıdan size bakanlar yumurtanın fırçalanmış ve fırçalanmamış tarafını akıllarına getirebilirler. Bu noktada tercih sizin tabi. 

Yüz bazı ise çeşitli amaçlarla kullanılabilir. Işıltı vermek için tepe noktalara - tepe derken burun, elmacık kemiği, çene falan gibi hakikaten tepe yani , alın mesela- uygulanan olabilir. Bunun yanında yüzünüzdeki porları doldurup pürüzsüz bir yüzey yaratan bir baz da olabilir. Ya da bazı nemlendiricileri baz olarak kullanabilirsiniz. Mesela Biotherm'in o amaçla kullanılan bir kremi de mevcut örnek olarak.. Baz kullanmanız makyajınızın ömrünü tabi ki uzatır. Sabah yaptığınız makyaj akşama kadar kalır. Gerçi biraz malzemelerin kalitesi ile de alakalı bu durum. 

Bazı ilk keşfeden marka LAura Mercier'dir. En çok çeşit de dolayısı ile orada mevcut. Oil free olanı (yağsız olanı demektir. Yağlı ya da karma ciltler ya da akne eğilimli ciltlere önerilir) matlaştırıcı olanı, ışıltı vereni falan falan...Artık siz nasıl bir şey isterseniz...

Bu noktada ben Sephora ve Too faced kullanıyorum diyebilirim. Elimde bir de Laura MErcier var. Bunlar bitince onu kullanacağım. 

Fondetein: Bunu bilmeyen yoktur herhalde! Köpük, jel, krem ya da toz fondötenler mevcut. Kuru bir cildiniz varsa toz olanı kullanmamalısınız. Zaten cildinizde durmaz.Amacı yağlı ciltlerdeki yağa yapışıp cildin parlamasını önlemektir. Haaaa bu aradaaa renginizi daima boyun renginizde seçin. Yüz renginiz olmamalı baz aldığınız renk. Yoksa 'abi o kızın kafasını şu kızın vücuduna tak!OF' geyiklerinin canlı örneğine benzersiniz aman aman !

Pudra: Pudra dediğimiz olay genellikle fondeten ya da BB krem ya da çıplak yüze uygulanır. Amacı Fondöteni bağlamaktır. Makyajın uzun ömürlü olmasını sağlar. Sadece kapatıcı ya da baz ya da sadece nemlendirilmiş cilt üzerine de uygulanabilir. Kapatıcı amaçlı olanı olduğu gibi transparan olanı da vardır.  Pudralar pres olabilir ya da mineral denen çok ince taneli yapıdaki  halde olabilir.Mineral yapıdakiler sadece sabitleme görevindedir. Sıkıştırılmış olanların kapatıcı özellikte kullanılabilir olanları da elbette ki vardır.

Bronzer: Bronzer iki amaçla kullanılır. birincisi net, bronz bir cilt. Genelde shimmer yani simli parlak falandır. Diğer amacı yani en genel amacı kontür yapmaktır. Kontür nedir, derseniz; yüzünüzdeki belirli noktaları gölgeleyerek daha düzgün yüz hatlarına ulaşma şeklidir ve cidden işe yarar! Önemli olan renginizi bulmaktır. Yüzünüzün gölgede hangi renk olduğunu kestirdikten sonra MAT bir bronzerla elmacık kemiklerinizin altındaki çukuru, şakak kemiklerinizi ve gerek varsa çenenizi-gıdınızı belirginleştirirsiniz. Bu şekilde burnunuzu da düzeltmek mümkündür. 

Toz olabileceği gibi likit fondöten şeklinde de olabilir. Hatta far da olabilir. Neden olmasın. Bence her şey mümkün sonuçta toka bulamayınca kafasına ataç takan bi insanım.

Concealer: Bu bildiğiniz kapatıcı işte. göz altı ya da yüz için iki ayrı çeşit almakta fayda var bence. Göz altlarına hafif ve likit yapıda ürünler kullanmayı tercih ediyorum şahsen. Ayrıca bence göz altına fondöten sürmek kadar boktan bir şey yok. Sonuçta orası göz altı kardeşim. Umarım adamlar bizi yemiyorlardır yüzünüze sürdüğünüz kremi gözünüze sürmeyin diye! Yani sonuçta iki bölgenin pH'ı bile farklı. Sen o fondetein i sürersen gözüne gözüne ilerde Gollum gibi olursun.  

Highlihter: Yani aydınlatıcı. Aydınlatıcı deyince de insanın aklına Kim Kardashian geliyor yani. Hatta Soyadın Kardashian değilse kim olduğunun önemi yok falan demek istiyorum. Evet bu bir aydınlatıcı ve yüzünüze nur inmiş gibi olmanızı sağlıyor. Göz altlarına, elmacık kemiklerinin üstüne, çenenize, dudak çevrenize, burun kemiğinize alnınıza sürebilirsiniz. Hatta göz altlarınız ve yanaklarınıza üçgen çizip içini de doldurabilirsiniz. Toz ya da likit ürünler bulmak mümkün. Ben likitleri daha çok seviyorum hatta favorim de YSL Touch Eclat'tır.

Bunun dışında ruj, gloss falan filan var hepimiz biliyoruz ki, ruj seçerken en önemli noktayı söyleyeceğim şimdi size! Eğer cilt tonunuz sıcak alt tonlu ise sıcak tonlu rujlar, soğuksa soğuk tonlu rujlar seçmelisiniz! İyi bir makyaj artisti bunun ayrımını yapabilir. Ya da bir şeyden anlamıyorsa o da ne demek yok öyle bir şey gibi bir şeyler saçmalıyabilir. Öyle bir şey olmasa Rihanna nasıl kırmızı ruj sürüp hayvani güzel olabilir bir düşünün!

Gelelim makyaja.. Bu arada göz makyajına burada girmiyorum. Çünkü o başlı başına bir sanat bence. İstek olursa onu da ayrıntısıylan yazarım tabikiiii..

En önemli olanı temiz bir cilt. Yüzünüzü temizleme jelinizle yıkamanız,toniklemeniz gerekir. Sonrasında göz altlarınızı ve cildnizi nemlendirmelisiniz. Yağlı ciltliyim diye sakın sakın krem sürmem demeyin çok yanlış. Su bazlı nemlendirme özellikli kremleri herkes kullanabilir ve siz de kullanmak zorundasınız. Sonrasında bazınızı göz altlarına gelmeyecek şekilde yüze sürüp sorunlu bölgelere kapatıcı sürebilirsiniz. Bazen kapatıcı sürdükten sonra fondetein gereçseniz kapatıcı silinip gidiyor. Ne saçmalık ama! bunun önüne geçmenizin iki yolu var. Birincisi kapatıcının üstüne çok hafif pudra dokundurun ya da önce fondetein sonra kapatıcı kullanın. Sonra göz altlarınızı kapatıcıyla kapatın. 
 Gülün! ve yanaklarınızın altındaki boşluğu bulun. kaşınızın başladığı yere kadar o oyuğa bronzer uygulayın. Sonra burnunuzun yanına iki parmağınızı koyun ve bronzerı uygulayın.



 2 parmak sonrasından allığınızı sürün.
 İstediğiniz yerlere ise aydınlatıcı uygulamakta serbestsiniz. Ben genelde böyle yapıyorum.

En son pudranızı geçin.

Bence bir de setting sprey kullanabilirsiniz. Setting sprey sabitleyici ve aydınlık gösterici amaçla kullanılan makyaj bitirme spreyidir. Ayrıca ıslak makyaj görüntüsü de bununla elde edilir.Tek sorun bazıları makyajı kalıp gibi sabitler ve uzun süre sonra yüzünüzden parça parça makyaj dökülebilir ya da çizgilere dolma yapabilir.

Kaşlar için de öneride bulunmak isterim tabi.. Genelde onun için far uygulasalar da ben Sephora'nın kahverengi rimmelini hiç bir şeye değişmem. Sadece sürerken dikkatli olmak gerek...


3 yorum:

  1. Çook güzel, çok eğlenceli (Gollum'a sesli güldüm ahaha) bir yazı olmuş, elinize sağlık :) En alt resimde, göz altınızdaki aydınlatıcının markası YSL Touche Eclat mı? Bir de (vaktiniz olursa) kaşlarınızda Sephora rimeli kullanmadan önce, kullandıktan sonra fotoğrafları rica ediyorum, ben de farla dolduruyorum ve çok yapay bir görüntü elde ediyormuşum gibi geliyor, tabii bu tamamen benim beceriksizliğimden kaynaklanıyor da olabilir :)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim içimden gelenleri yazıyorum biraz eğlenceli şeyler geliyor galiba şu ara(:
    Gözümün altındaki aslında hiç sevmediğim Pastelin en açık renkli kapatıcısı. Bitsin diye her şey olarak kullanıyorum. Sevdiğim bir şey olsa bitmez de iki senedir bu şey benimle! Touch Eclat'ımı kullanmaya kıyamadım bu sadece bir örnek olduğu için; ama bence harika ötesi bir ürün eclat. Fondötenini de tavsiye edebilirim kesinlikle. Zaten renginizi tutturmanız en muhtemel fondöten. Renk skalası çok çok geniş.

    Kaşlarımsa şuan bir küçük koru sanki.. Ama bir kaç cımbız darbesi ile düzelttikten sonra bir resmini koyarım tabi ki.. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  3. Pastel mi?! Ben de 2 sene önce magic touch olanını almıştım, hala sürünüyor çekmece köşelerinde :(
    Yeni postlarınızı merakla bekliyorum, ben teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil