Sayfalar

10 Ocak 2013 Perşembe

Kış geldi. Kuruyorsan....

Yılbaşından sonra İstanbul'a da gitmemin de sebebiyle uzun zaman yazamadım;ama bugün bomba gibiyim. Bugün? Ne zaman yüklerim bilmiyorum;ama şuan saat 23:45 ve gözlerimden uyku akıyor. Yine de bomba gibiymişim. Bu nasıl bir bomba bilemedim tabi.

Şimdi bu yazının asıl amacı nemlendiriciler. Kış geldi ve hava inanılmaz kuru-soğuk. Yağlı ciltler bile tef gibi gerilirken kuru ciltler timsah derisi halini almadan duruma müdahale etmek gerek diye düşünüyorum. Tabi havanın soğukluğunun yanı sıra banyoda kaynar sularla aldığımız duşlar da cildimizin gerilmesinin bir başka nedeni. Ben genellikle ılık suyla duş alıp çıkmadan bir soğuk su altına giriyorum ki cildim dinçleşsin, kan akışım hızlansın. Bu arada bacaklara soğuk su tutmak selülit görüntüsünü azaltmakla kalmayıp Amerika'da 20 yıllık bir araştırma sonucunda da yok ettiği kanıtlanmış. Ben inanıyorum. Çünkü bunu yaklaşık bir senedir yapıyorum ve hiç selülitim yok. Gerçi bende yağ da yok ama... Neyse.

Göz kremlerinden başlamak istiyorum. Göz çevresi için yaşlanma karşıtı olmasa da muhakkak nemlendirici ürünler kullanmak şart. Zira ciltte nem azaldıkça kırışıklık oluşumuna hazırlanan zemin bir o kadar kuvvetli oluyor. Bugüne kadar en memnun kaldığım göz kremim Biotherm'in Skin Ergetic Eyes isimli kremiydi. Bir haftada nem ihtiyacımı tamamen karşıladı. Göz altlarımda bir aydınlanma oldu. Daha sonrasında 25 yaş itibariyle kullanılan Yves Saint Laurent'in Youth forever serisindeki Eye creme'i kullandım. Şuan bitmemiş olmasına rağmen ben çok memnun kalmadım.Kullanmaya da devam edemiyorum ne yazik ki. Durum böyle iken gidip yeni bir kreme para vermek kadar saçma bir şey olmayacağından tester vermek de üzerlerine tanımadığım Marmara Forum Sephora'dan 3 kutu göz kremi testerı aldım. Diğer mağaza çalışanları gibi tester fakiri değiller. Müşteri memnuniyetini önemsiyorlar. Keşke ürünlerimi oradan alsam da o mağaza kazansa. Her neyse ben gittim ve göz kremine ihtiyacım olduğunu, ilk kullanımda gözlerimde kremlerin yanma hissi yapabildiğini söyledim ve bana biri Dior, biri Erborian ve bir de Rexaline markasının göz kremlerini -toplamda neredeyse orjinal boydan büyük oldu- verdiler. Şuan Erborian'la başladım. Bakalım gözlemlerimi paylaşacağım elbette. Siz de doğru kreminizi bulmak için bu tarz testerlardan yararlanabilirsiniz. Ya da sürekli krem kullanmıyorsanız en azından alacağınız testerlar elinizin altında olur ve kullanmadığınız için bozulacak sonuçta da atacağınız ürünlere para vermemiş olursunuz. Yakında gidip nemlendiricimi de tedarik etmeyi düşünmüyor değilim :P



Yüz nemlendiricilerine gelince. Allerjik ya da hassas bir cildiniz yoksa şanslısınız demektir. Eğer öyle bir cildim olsaydı kesin Arko kullanırdım. Ama maalesef su bazlı yağsız ürünleri kullanmak zorundayım. Bu bağlamda çok fazla nemlendirici kullandım. Bu kremin en iyi yanı seyahatlerin kurtarıcısı olması. Hem yüz kremi hem el kremi hem vücud losyonu...Benim annem hem doktor hem mühendis hem anne gibi bir şey yaniiiii...

 Nivea  Aqua Sensation bunlardan birisi mesela.Yapısı çok hafif. Hatta genelde göz kremi de hediye olmakla beraber 20 TL ye satılıyor WATSONSlarda falan. Krem çok güzel; ama maalesef bana alerji yapıyor!! Siz de deneyin eğer yapmıyorsa çok güzel ve uygun fiyatlı bir ürün olduğunu göreceksiniz.En kötü ihtimalle göz kremini kullanırsınız ki bence göz kremi de çok hassas gözler- ki benimki öyle- için dahi uygun.Diğerini de ellerinize sürersiniz.

Bir dönem Yves Rocher'in de matlaştırıcı su bazlı nemlendiricisini kullandım ve malesef nem verme oranından memnun kalmadığım gibi yine pıt pıt sivilcelerim mantar gibi çıkardı kafasını.Bir de anladım ki ben mat yüz sevmiyorum.

Akne sorunu yaşıyorsanız kullanabileceğiniz üç nemlendirici tavsiye edebileceğim beş nemlendirici var. Bir tanesi Biotherm'in Pure-fect serisinin kendi nemlendiricisi. Diğer bir tanesi Clinique Anti Blemish serisinin kendi nemlendiricisi. Aynı şekilde yine Shisedo'nun Pure-ness serisine ait su bazlı nemlendiricisi.Onun dışında çok beğendiğim bir diğer nemlendirici Biotherm'in Aqua Source. Çok çok hafif dokulu. Bana da hiç alerji yapmadı mesela. Ama kış için biraz hafif kalabileceğini düşündüğüm bir nemlendirici.Buna çok benzer; ama biraz daha yoğun yapılı olanı Clinique moisture surge. Kışın bile beni güzel idare eden bir nemlendirici.Bu ürünlerin hiç biri yağ içermediği için akne sorununuzu tetiklemez. Ben her şeye zart zurt sivilce çıkarmama rağmen bu ürünlerle çok barışık yaşadım, yaşıyorum.

                                            





















Yves Saint Laurent Youth Forever nemlendirici de anti ageing amaçlı güzel bir nemlendirici. Şuan yaşımı aşıyor olmasına rağmen ağır gelmedi ve memnun da kaldım doğrusu. Ama fiyatı biraz tuzlu...



Sephora'nın da kendi markası olan su bazlı nemlendiricisinden de memnun kaldım doğrusu. Ama 30 ml'lik bir üründü ve nem ihtiyacımı kışın karşılayamayacağı gün gibi ortada iken zart diye bitti bir ayda. Ben de öyle bakakaldım...Tabi yazın kullanılacak ürünlerden muhakkak.Ama ürün pompalı ve değişik bir düzeneği var bu nedenle kesip içini sömüremedim maalesef.



Bu arada unutmamanız gereken en önemli faktörlerden biri güneş. Spf'li bir nemlendirici kullanmak ya da direk güneş kremi sürmek çok çok önemli bir konu. Sabahları nemlendirici olarak güneş koruyucusu akşamları da spf siz bir nemlendirici de seçmek mümkün. Şahsen ben onu yapmayı tercih ediyorum. Ne kadar az kimyasal o kadar iyi.. Güneş koruyucusu olarak ben Clinique 50 faktör kullanıyorum; ama sanırım Biotherm'e döneceğim. Yine kesilmiş bir krem..





Gelelim vucud bakımına. Duş jeli, duş losyonu, vucud losyonu ya da butterı olmak üzere set halinde ürünler kullanmayı kokularının kalıcılığı açısından da tercih ediyorum. Marks & Spencer'ın 3 al 2 öde kampanyasıyla China Blue serisiyle tanışmış oldum. Yok böyle temiz bir koku. Muhakkak koklamanızı tavsiye ediyorum M&S ürünlerini. Gerçekten çok temiz ve başarılı kokuları var. Duş jeli yerine ben el sabununu, duş lotion'ının ve vucud losyonunu aldım. İlk iki ürünü duşta nemlendiricisini de çıkınca sürdüğümde inanılmaz temiz bir his kaplıyor içimi. Ve bu koku kesinlikle hem yaz hem kış için başarılı bir koku. Duş ürünleri çok çok köpürüyor.  Vucudu yumuşacık yapıyor. Losyona da çok bir iş kalmıyor tabi çıkınca. Losyonun yapısı çok hafif. Ağır kremler sürmeyi sevmeyenler için ideal. Yazın da kesinlikle alacağım ürünler arasına girdi. Tabi gene Bath& Body Works'e gidememiş olursam...



Bath&BW demişken. İstanbul'da iseniz ve bütçeniz el veriyorsa ya da %70 indirimi yakaladıysanız muhakkak alın depolayın bir kez tanışıp bir daha vazgeçemeyeceğiniz bir marka olacaktır. Kokularının kalıcılığı, kalitesi... Of Allah'ımmmmmmmm.....Şu arada da indirimde bu arada haberiniz olsun ben gidemedim siz gidin..


Bir de şu ara The Body Shop'ta indirim var. Netten aldığım setin dışında geçen gün %70 indirim ile 11.50 TL ye 37.00 TL lik şu Duo'yu aldım. Ya harika kokuyor yaa...Ama maalesef %70 bitmiş ve %50 devam ediyor. Duo'ların içinde bir losyon  ve bir butter kısmı bulunuyor. cildinizin o anlık ihtiyacına göre güzel düşünülmüş kaliteli bir ürün kesinlikle.










Dudakları da unutmamak lazım. Roc nemlendirici ilk aldığımda çok güzelken zamanla entresan bir kıvam aldı ve beni yarı yolda bıraktı. Neutrigena ise her zaman için çok güzel kıvamda ve benim favorilerimden. Nivea ise  senelerdir elimi sürmediğim bir ürün derken Yves Rocherin lipbalmlarıyla tanıştım. O kadar kaliteli ki aşık oldum. Üstelik de 5.90 gibi bir fiyata aldım. Harika kokuyorlar ve nemlendiriyorlar.Unutmamak gereken bir diğer marka ise Burt's Bees. Bu marka dünyanın en doğal markalarından sayılıyor ve içinde %90 ve daha fazlası kadar doğal ürün bulunduruyor.Hayvanlar üzerinde test yapmadığı gibi yüzde doğallık oranını da dürüstçe belirtiyor. Boyner ve Watsons'larda bulabilirsiniz. 12.00 TL idi yanılmıyorsam. Aman dudaklara dikkat.. Kadife dudaklarınızın yerini ananenizin baddaniyesi alsın istemezsiniz değil mi?


 











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder